BECCABOLL - hobbyfotograf med stor passion

här får ni läs om min vardag, främst i bilder. jag delar med mig av tips och trix inom fotografering och photoshop. Uppdaterar vid tid och möjlighet! nu i sommar skriver jag om min resa till Italien med min farmor.

Dag 10 - Det är fortfarande inte lätt att äta på restaurang

Publicerad 2011-07-16 14:01:52 i Italien 2011,

Idag åt vi på restaurang, och ja, typ samma visa, fast ännu senare..

Vi skulle vara där 8 för då skulle vi börja äta, vi var väl 5 personer där av 50 vid 8. resten kom halv 9. Haha ;) Halv 10 fick vi första rättan - pålägg. Det var alltså ost, skinka, salami och bröd. Som typ, förrätt?

Sen kl halv 11 fick vi nästa rätt (en timmes väntan alltså!!) och då fick vi pasta. Man äter typ pasta som förrätt, och sen får man kötträtten. För pastan ska mätta, vi i skandinavien äter ju pasta och kött, men inte här. Så då blev det pasta.

Därimellan pastan och köttet, var det dans, då fick alla gå upp och dansa och ha det roligt. Jag dansa oxå, det är typ som linedance, skit roligt tycker jag :)

Sen halv tolv fick vi kötträtten, haha mitt i natten :P Det var lammkotletter och det var skit gott, men ändå väntat 2 timmar på den "riktiga" rätten.

Efter det blev det frukt, och jag fick annanas! ÅHH VAD GOTT! sen fick vi tårta, och sen var det någon släktings släktning som hade firat 50 år som gifta, och bjöd på champange och kaffe. Sen kom vi hem kl halv 3 på natten.

Efter 10 dagar har jag vant mig lite faktiskt, men det är ändå rätt hårt ;) lite annorlunda om man jämför med sverige..

Jag hade i alla fall en jättetrevlig kväll!

Tog ej med mig kameran för den är jobbig att bära på ;) en berättelse fick ni iaf :)


Kommentarer

Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES

Publicerad 2011-07-16 14:20:21

sv: träningsvärk, annars fint :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela