BECCABOLL - hobbyfotograf med stor passion

här får ni läs om min vardag, främst i bilder. jag delar med mig av tips och trix inom fotografering och photoshop. Uppdaterar vid tid och möjlighet! nu i sommar skriver jag om min resa till Italien med min farmor.

Varför fotar jag?

Publicerad 2012-01-09 22:03:32 i Becca - Vardagsprat,

Många av er ville läsa om mina framtidsplaner inom foto och varför jag fotar och varför jag tycker det är kul o.s.v. Tänkte svar på dem frågorna här i samma inlägg! Jag kommer även göra ett till inlägg med min kompletta fotoutrustning så ni får se det! Dem som ville veta det här är Emil, Linnea & Stina. tack föresten för att ni ville skriva, äntligen får jag någonting roligt att blogga om :)

Några frågor och svar:


När började du fotografera?
Jag började nog när jag fick min första kamera. Den fick jag 2007 om jag inte minns fel. Det var en Canon IXUS i7 och var en jättesöt blå liten kamera. Med den exprimenterade jag allt! Fotade hur mycket som helst. Sen när jag väl förstod macro funktionen, då började det hända grejer. Då började jag ta rätt hyfsade bilder!

I februari 2009, åkte jag iväg för att köpa min första systemkamera. Åh vilken lycka! Har nog aldrig varit så lycklig i hela mitt liv! En Canon EOS 350D, en riktigt bra nybörjarkamera som jag utvecklades otroligt mycket med! Vet inte hur mycket bilder jag tog dem den, helt underbar. Enda sen dess, när jag köpte den där kameran har jag varit förälskad i fotografering <3

Vad är det bästa med fotografering?
Det är roligt att vara kreativ i bilder, och bilder är så himmla fint, och jag älskar att ta bilder, som verkligen ser bra ut. Att ta en bild, är fint. alltså jag vet inte hur jag ska förklara det alls, det finns så mycket med bilder. Jag gillar att ta bilder och få feedback oxå, jag gillar och kolla andras bilder och analysera och få inspiration utav andra hobbyfotografer och fotografer. Jag bara älskar att fotografera, så är det bara!

Skulle du vilja jobba med foto i framtiden?
Jag skulle inte vilja jobba heltid som fotograf, jag har så mycket andra ambitioner inom framtida jobb, men det som skulle vara kul är att jobba lite med foto då och då. Kanske fota något man får i uppgift o.s.v. Jag kommer ju alltid vara den officiella fotografen i min framtida familj ;) Ta kort på mina ungar o.s.v. Kommer alltid ha foto som en hobby :)

Om ni vill veta vad jag vill bli, så vill jag bli produkt designer, eller projektledare inom industidesign eller någonting såntdär annat kul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela