BECCABOLL - hobbyfotograf med stor passion

här får ni läs om min vardag, främst i bilder. jag delar med mig av tips och trix inom fotografering och photoshop. Uppdaterar vid tid och möjlighet! nu i sommar skriver jag om min resa till Italien med min farmor.

Utrustning - Refläxskärm

Publicerad 2010-07-26 12:52:53 i Foto - Nya Prylar,

I paketet som kom idag har jag utrustat mig ännu mer. Nu var det dags för en Reflexskärm.


Som sagt, reflexskärm.
Ett jättebra tillbehör som får ett ljusare ansikte. 
Vit/Silver är mitt och 40 cm i diameter. En tillräckligt stor/liten för en nybörjare som jag.
Pris: 149:-


Canon EOS 350 + 50mm f/1.8 + Reflexskärm

Denna tog jag alldeles nyss, ansiktet lyser upp mycket mycket mer, och man ser det vackra i bilden. 
Helt totalt jättenöjd! (Syster på fotot)

Ja, mer användning för den här blir det. När jag ska fota Linnéa tillexempel. Hoppas det blir fint väder :)

Kommentarer

Postat av: aalexandra

Publicerad 2010-07-26 17:35:04

Svar: Det är ganska klurigt, när jag fixar min header måste jag alltid göra den större än vad det står i stilmallen ;)



Men antingen använder du bredden som står under # } wrapper eller # } header i stilmallen, och sen om det inte passar så får man sitta och klura och besäkära bilden i photoshop ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela