BECCABOLL - hobbyfotograf med stor passion

här får ni läs om min vardag, främst i bilder. jag delar med mig av tips och trix inom fotografering och photoshop. Uppdaterar vid tid och möjlighet! nu i sommar skriver jag om min resa till Italien med min farmor.

Dag 4 - Det är inte lätt att vara på restaurang i Italien

Publicerad 2011-07-10 13:10:08 i Italien 2011,

Som sagt, det är verkligen inte lätt. Igår firade vi en släkting som fyllde år. HOn fyllde 32 så det här var ett "litet" kalas. Vi åkte runt 8, och påvägen dit körde vi lite fel så vi kom dit vid halv 9. När vi väl kom fram var inte födelsedagsbarnet där, så vi hälsade på alla. det kanske var 5-6 st där. Och alla säger "vad stor du har blivit!" men jag fattar ju ingenting för jag fattar inte Italienska!

Sen kommer i alla fall alla på en gång, så det blir 20 nya ansikten att pussa kinden på (ni vet, man hälsar här genom att pussa varandra på kinden, vilket är rätt trevligt) Och sist men inte minst kommer födelsedagsbarnet. Nu är kl 9.

sen ska vi sätta oss vid borden, ojsaan! det tar ju oxå tid. När vi väl har satt oss allihoppa kommer förrätten. Vi äter förrätten, och efter folk har ätit det så springer barn omkring vid vårat långbord. (Juste, glömmde säga, på det lilla kalasdet var vi runt 30 pers, på restaurang! med 7 barn) och efter dem små springer dem vuxna, och inte för att jaga sina barn, utan för att prata meed dem andra vuxna som sitter på andra sidan bordet. Och alla pratar, pratar italienska, och jag sitter där som ett fån och inte kan säga någonting. Det är väldigt tråkigt faktiskt, för det är ingen som pratar engelska heller.. Men sånt är livet!

Väl efter förätten kommer det in stora fat med Pizza. Så alla tar varsen bit och äter, och när dem är slut tas det undan från bordet. Jag frågar farmor "Klocka är väl runt halv 10-10 nu va?" "20 i 11" svarar farmor. Va?! Oj tänkte jag, jag borde ju sova nu..

Efter första omgången med mat kommer nästa, med ännu mer pizza.. aa, ni kan ju tänka er själva... Efter detta kommer detta:

- Färsk Frukst
- Efterrätt
- Kaffe
- Likörer/Whiskey

Helt fel ordning va? Sen får vi åka hem, och vid laget vi är hemma är kl 1-halv 2. Jag borde ha sovit kl 10. Haha.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela