BECCABOLL - hobbyfotograf med stor passion

här får ni läs om min vardag, främst i bilder. jag delar med mig av tips och trix inom fotografering och photoshop. Uppdaterar vid tid och möjlighet! nu i sommar skriver jag om min resa till Italien med min farmor.

Dag 1 - Bussresan

Publicerad 2011-07-07 13:09:00 i Italien 2011,

En rätt rolig incident inträffade oss denna bussresa..

Efter vi hade flugit väntade det tåg och bussresa. Allt tar ju tid och vi väntar och käkar lite mat och väntar. Väl efter vi har lagt in väskorna på bussen, så skulle vi på bussen. Vi hade platserna 1 & 2, och på dem bussplatserna sitter en ung "kvinna" och hennes mamma. farmor ber snällt på italienska att det här är våra platser och vi vill sitta här. Det första mamman snäser ut är "nej vi tänker alls flytta på oss, nu sitter vi här!" och den "unga kvinnan" hennes barn började babbla på oxå att dem skulle minsan inte flytta på sig, vi får sätta oss längra bak!

Nehe du, säger farmor och försöker att få den lilla unga kvinnan att förstå, att vi som har bokat dessa platser ska ha dessa, om vi sätter oss någon annan stans kanske det är någon annans plats? Flytta på er nu för det är våra platser!

Folk i bussen hör ju detta, och ju mer den lilla unga kvinnan tjaffsar, ju mer italienare på bussen hör, och alla blir tydligen på min och farmors sida. Så plötsligt får den unga kvinnan och hennes mamma en HEL BUSS emot sig, full med tjattrande italienare, som försöker få henne att förstå att vi ska ha platserna eftersom det var det som vi har bokat!

Den Unga kvinnan höjer rösten, hela bussen höjer rösten för att överrösta henne, och alla är verkligen emot den här dryga tjejen (vilket är mer än rätt!) och endel hotar med polis och jag vetigud vad dem sa för någonting! Till slut ger sig tjejen, och alla i hela bussen börjar applådera för att hon byter plats, och alla puttar fram mig och farmor i bussen så vi får våra vältjänta platser längst fram i bussen.

haha förstår ni hur det blev? dem var som en scen i en komisk film på italienska! haha hur kul som helst! Hoppas den unga kvinnan skämdes då alla började applådera när hon väl bytta plats. Det är sånt man får ta när man är liten och ung som henne! Haha!


italienare är ju kända för att vara galna, men såhär galna kommer jag nog aldrig se dem igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela