BECCABOLL - hobbyfotograf med stor passion

här får ni läs om min vardag, främst i bilder. jag delar med mig av tips och trix inom fotografering och photoshop. Uppdaterar vid tid och möjlighet! nu i sommar skriver jag om min resa till Italien med min farmor.

Var glad för det du har

Publicerad 2011-01-25 21:33:02 i Becca - Vardagsprat,

Idag när jag satt på bussen hem, tänkte jag just på detta. Jag ska vara glad för det jag har. Man går ju faktiskt väldigt ofta (i alla fall jag) och tänker "varför kan inte jag vara lika bra som hon/han i skolan?" eller "fan vad snygg hon är, varför kan inte jag se ut så?" eller "varför gör inte jag sådär som hon/han gör?". Man varför ska vi lägga energi på att reta upp oss på vad andra har bättre? Tänk på vad du själv har! T.ex. jag har världens finaste vänner, en helt underbar pojkvän och en underbar familj som jag älskar till 1000! Jag har tillräckligt mycket kläder, och jag har bra betyg, varför ska jag alltid vara bäst? Jag har ju massor! Det har säkert du oxå om du väl börjar tänka! Så när man kollar på Sofias Änglar idag på kanal5, så ser man hur sköt livet är för endel, och hur glad du/vi/jag ska vara för att vi är friska! tänk dem som får gå dag in och dag ut och inte veta om dem kommer leva imorgon eller inte? Det är hemskt!
Så om ni som gör som jag, och lägger alldeles för mycket energi på sånt man inte har, tänkt på allt du har, så lär du nog få ihop en stor hög med grejor! Du är bra som du är. och du behöver inte alltid vara lika bra som hon/han. Du är du, och det är du bra på :)

bilder på mina närmaste vänner, hoppas det var okej för er att jag snodde dem! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela