BECCABOLL - hobbyfotograf med stor passion

här får ni läs om min vardag, främst i bilder. jag delar med mig av tips och trix inom fotografering och photoshop. Uppdaterar vid tid och möjlighet! nu i sommar skriver jag om min resa till Italien med min farmor.

Kamerautrustning

Publicerad 2010-07-12 22:57:32 i Utrustning,



KAMERA

Canon EOS 60D 2010-12 till
Min bedömning: En underbar kamera! Jag har inte prövat den allt för mycket (skriver detta 2011-01) men det är sjukt bra skärpa, underbar iso, och den vikbara LCD-skärmen är underbar!

Pris: 9800:-

Canon EOS 350D 2009-02 till 2010-12
Min bedömning: En bra nybörjarkamera helt klart. Lätt att använda, väldigt liten och smidig. Det som är minus är den lilla skärmen, men bilderna kan man ju se i datorn. Endast problem om man är ute och fotar. då får man allt ta många kort bara (:

Iso väldigt brusig vid 1800, ibland lite seg på hitta fokus, 3 bilder/sek. Jag är hur nöjd som helst. 

Pris: Säljs inte längre p.g.a. uppdateringar av eos-serien

Canon Digital IXUS i7
Min bedömning: En liten liten kamera som jag fick ny typ 2006, funkar fortfarande jättebra, och den är liten och smidig. "bara" 7 megapixel kamera, liten skärm. Men åhh så underbar :) har hållit med länge och kommer hänga med ett tag till. :)

mer info: hemsida

Pris: sälj inte längre, och fick den i julklapp




OBJEKTIV

Canon EF 50mm f/1.8

Min bedömning: Ett lätt prisvärt objektiv som tar fantastiskt bra bilder. Bra för landskapsbilder, som porträtt och även närbilder. Helt enkelt något som alla borde skaffa!
Pris: ca 1195:-

Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS
Min bedömning: Helt klart asbra! Älskar att det är IS på den (Image Stabilization) som gör att det inte blir lika skagigt. Älskar att det är både vidvinkel och superzoom, i realy love it!
Pris: ca 4290:-


TILLBEHÖR

Blixt
Canon Speedlite 430EX II
Pris: 2540:-

Reflexskärm
80cm 5 i 1 från tvspelweb.se
Pris: 399:-

40cm vit/silver från tvspelsweb.se
Pris: 199:-

Filter
Close up + 10
Gör att man kommer längre fram och kan ta macro bilder.
Prisvärt sätt att ta macro bilder på.
Pris: 99:-

Uv Filter
En ren lins är en bra start, med uv protective skyddar du din lins, och får skarpare finare bilder.
Pris: 89:-

Soft Focus filter

Tar bort hårda drag i ansiktet, och får modellen att se mjuk och fin ut.
Pris: 89:-

Kameraväska 
Lowepro nånting.. ;)

Minneskort
SanDisk 2GB
SanDisk Extreme, 16GB
Pris: 1200:-

Fjärrutlösare
Canon RC-6
Pris: 226:-

Stativ
Velbon DF 60

Några frågor om min utrustning? Kommentera & jag svarar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej